Cmr24.pl

Autoklub
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Co zrobić, gdy świeci się kontrolka ABS

Jeżeli w samochodzie wystąpi problem z układem ABS, kontrolka ABS zaświeci się na desce rozdzielczej. Symbol ABS to zazwyczaj napis ABS umieszczony w kółku, z dwoma łukami po bokach przypominającymi nawias. Może to także prowadzić do skojarzenia ze szczękami hamulca bębnowego i bębna.

Co zrobić, gdy świeci się kontrolka ABS?

Świecąca kontrolka ABS oznacza, że kontrola nad blokowaniem kół podczas hamowania jest nieaktywna. Kontrolka ABS może być wywołana przez awarię czujnika prędkości obrotowej kół, niesprawną pompę ABS lub zawór hydrauliczny, awarię modułu ABS lub zbyt niski poziom płynu hamulcowego. Usterki układu hamulcowego powinny być jak najszybciej usuwane z uwagi na ważna rolę jaką odgrywa w samochodzie.

Jeżeli w samochodzie wystąpi problem z układem ABS, kontrolka ABS zaświeci się na desce rozdzielczej. Symbol ABS to zazwyczaj napis ABS umieszczony w kółku, z dwoma łukami po bokach przypominającymi nawias. Może to także prowadzić do skojarzenia ze szczękami hamulca bębnowego i bębna.

Jak działa kontrolka ABS?

Samochody zostały wyposażone w układ ABS, aby kierowca miał kontrolę nad samochodem podczas gwałtownego hamowania. Jest to automatyczny system, który wykrywa moment zablokowania się kół. Układ zmniejsza siłę hamowania tak aby koła mogły się toczyć, a kierowca mógł zmieniać kierunek jazdy. Jak każdy układ w samochodzie, ABS może ulec awarii.

Weiterlesen:
Jak wyłączyć lampkę silnika Acura RDX ?

Co zrobić, gdy świeci się kontrolka ABS?

Przyczyny awarii ABS:

  • Awaria czujnika prędkości obrotowej kół — układ ABS działa w oparciu o informacje odbierane z czujnika prędkości kół, który umieszczony jest w piaście. Czujnik ten mierzy prędkość obracających się kół po czym wysyła te informacje do systemu ABS. Gdy system ABS wykryje, że jedno z kół obraca się wolniej od pozostałych, zmniejsza ciśnienie w układzie hamulcowym wyrównując prędkość wszystkich kół. Jeżeli czujnik prędkości koła lub jego okablowanie ulegnie uszkodzeniu, system ABS nie otrzyma informacji na temat prędkości koła i nie będzie w stanie skutecznie odblokowywać go podczas hamowania.

  • Niesprawna pompa ABS lub zawór – gdy czujnik prędkości obrotowej koła informuje ABS o różnej prędkości kół, dalszą rolę przejmuje zawór hydrauliczny. Odpowiada on za zwiększenie lub zmniejszenie ciśnienia płynu hamulcowego w poszczególnych kołach, tak aby koła nie traciły przyczepności z podłożem. Każdy zawór i pompa może ulec zużyciu, a w przypadku układu hamulcowego może to być spowodowane np. brudnym płynem hamulcowym.
  • Awaria modułu ABS – Korozja na module ABS może spowodować przerwanie przesyłu informacji z czujnika prędkości obrotowej do ABS. Korozja jest popularnym problemem który może także dotknąć przewody czujnika prędkości zamontowanego przy kole. Rzadko, ale zdarza się, że awarii ulega komputer umieszczony w module, który może wymagać wymiany.
  • Niski poziom płynu hamulcowego – ciśnienie w układzie regulowane jest za pomocą płynu hydraulicznego. Jeżeli poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest zbyt niski, lub układ jest zabezpieczony, układ ABS nie będzie działał poprawnie.
Weiterlesen:
Jak wymienić filtr kabinowy w mojej Acura RDX?

Jak to się robi:

Mechanik za pomocą skanera diagnostycznego łączy się z układem ABS w poszukiwaniu wadliwego elementu wywołującego kontrolkę ABS. Sprawdzeniu podlegają bezpieczniki oraz pozostałe elementy układu.

Jak to jest ważne?

Jeżeli w samochodzie zaświeci się kontrolka ABS, a towarzyszyć temu będzie pogorszenie hamowania, wibracje i pisk hamulców, samochód powinien zostać jak najszybciej przekazany do warsztatu samochodowego.

Wątek: Świecąca kontrolka ABS po uruchomieniu silnika

berserker jest nieaktywny

Młodszy Forumowicz

Dołączył 14-10-2008 Posty 107 Dziękuję 3 Dziękowano 0 razy w 0 postach

DomyślnieŚwiecąca kontrolka ABS po uruchomieniu silnika

Dzisiaj po raz pierwszy po uruchomieniu silnika nie zgasła kontrolka ABS . Po przejechaniu kilku kilometrów zatrzymałem samochód, zgasiłem i ponownie zapaliłem. Po tej próbie po uruchomieniu silnika ABS zgasł. Później jak dojechałem do miasta to problem pojawił się tylko raz ale ponownie zgasiłem i było ok. Taki problem pojawił się w mojej hondzie po raz pierwszy. Przejmować sie tym i coś z tym robić czy dać spokój? Co może oznaczac ta usterka? Nigdzie nie walnąłem ani na nic nie najechałem wcześniej. Mój samochód to 1,4 IS silnik D14Z4.

Zwarłem w kostce 5 pinowej kabel niebiesko-biały z brązowo-czarnym. Przekręciłem zapłon i zaświeciła sie kontrolka ABS , zaczęła migać 7 razy. Liczyć od tego jak się już zaświeci czy od tego jak zacznie migać? Co oznacza ten wynik? Wynik był 72 lub 73 chyba. Zrobiłem kasowanie kodów poprzez 20 krotne włączanie i wyłączanie zapłonu i po tym jak wpiąłem zworkę to kontrolka ABS nie migała już tylko stale świeciła. Czy to oznacza że samodiagnostyka wykaże coś dopiero jak znowu kontrolka ABS sie będzie świeciła podczas jazdy czy już nic nie wykaże po kasowaniu?

Weiterlesen:
Problem z migaczem Acura ILX, co robić ?

Ostatnio edytowane przez Tomo1 ; 16-08-2011 o 22:11

03-01-2012, 09:00 #2

rambo7 jest nieaktywny

PREZES civicforum

Dołączył 23-09-2009 Posty 21,002 Dziękuję 9,461 Dziękowano 7,762 razy w 4,716 postach

Domyślnie

to może od prostych rzeczy na początek:
— sprawdź poziom płynu hamulcowego, (kiedy ostatnio był wymieniany?)
— sprawdź szeroką wtyczkę/złączkę obok pompy ABS (pod kątem wilgoci i pewnego osadzenia by dobrze kontaktowała,
— sprawdź pod samochodem 4 czujniki przy kołach (czy przypadkiem któryś z nich nie jest: mechanicznie uszkodzony, obluzowany, czy wtyczka jest pewnie osadzona,
— jak będziesz miał podniesiony samochód to załącz silnik i jak będzie się świecić ABS sprawdźczy zadne koło nie jest zablokowane i obraca sie swobodnie,
— sprawdź czy kontrolka ukałdu hamulcowego jest sprawna,
— sprawdź ładowanie akumulatora (szczególnie wtedy kiedy świeci ABS — kontrolka ABS może się zaswiecić gdy w samochodzie występują zakłócenia sygnału elektrycznego),

Po wynikach jakie podałeś 72 / 73 nie znalazłem żadnej usterki po stonie ukałdu hamulcowego (72/73 odpowiadają innym usterkom, możliwe że coś źle odczytałeś, sprawdziłem kody przybliżone i też nic nie znalazłem w ten deseń).
Możliwe są takie opcje:
•Gdy została wykryta usterka i włączyła się kontrolka ABS, może ona sygnalizować usterkę do momentu wyłączenia zapłonu lub może wyłączyć się automatycznie kiedy układ powróci do normalnego trybu pracy.
◦DTC 61: Kontrolka ABS gaśnie automatycznie, gdy zostanie przywrócone normalne działanie układu.
◦DTC 11, 13, 15, 17, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 54 lub 81: Kontrolka ABS będzie sygnalizować usterkę do momentu wyłączenia zapłonu, niezależnie od tego, czy układ powróci do normalnego trybu pracy.
◦DTC 12, 14, 16, 18, 21, 51, 52 lub 53: Kontrolka ABS zgaśnie po ponownym rozpoczęciu jazdy samochodem, a układ działa poprawnie po wyłączeniu i włączeniu zapłonu (II).

Weiterlesen:
Problem z migaczem Acura ILX, co robić ?

Wszystko co zaobserwowałeś jest ważne czy zauważyłes jakąś powatarzalność?
np. zawsze te same warunki, w których pojawiła się usterka. Trzeba ustalić, kiedy zapala się kontrolka ABS, np. podczas działania układu ABS, po zadziałaniu układu ABS, przy określonej szybkości jazdy, jazdy po «kocich łbach» itd, itp.

Co do samodiagnostyki. Czy posiadasz złącze ISO OBD II w tym modelu?? — to by było najpewniejsze i od razu byśmy wiedzieli gdzie grzebać.
co do samodiagnostyki to wiem tyle: Częstotliwość migania wskazuje DTC. Kody DTC są wskazywane za pomocą serii długich i krótkich błysków. Jedno długie mignięcie trwa tyle, co 10 krótkich. W celu określenia kodu usterki należy zsumować długie i krótkie mignięcia.
Dlatego takie «czytanie» może być nieprecyzyjne.

Stosuj Metodę kasowania Kodów DTC układu ABS, tj. wielokrotnego włącznia zapłonu
Możliwe jest skasowanie kodu DTC przez włączanie i wyłączanie zapłonu przynajmniej 20 razy.
Bystrak jesteś to jest świetna metoda .
Po skasowaniu nic nie wykaże, jak podczas jazdy, jeśli zaświeci się ponownie, to wtedy wykaże.

Ссылка на основную публикацию